1. Definicje:
1.1. „Regulamin” – oznacza niniejszy regulamin zakupu biletów na seanse filmowe oraz inne wydarzenia odbywające się w Kinie Ostrovia, poprzez stronę internetową kinoostrovia.pl oraz system sprzedaży biletów EuroBilet;
1.2. „Sprzedawca” – Miejski Dom Kultury z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej przy ulicy 3 Maja 50, 07-300 Ostrów Mazowiecka, REGON: 000285528, NIP: 759-120-46-71;
1.3. „Użytkownik” – osoba korzystająca z Witryny i Systemu celem zakupu Biletu;
1.4. „Witryna” – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem kinoostrovia.pl, której administratorem jest Sprzedawca;
1.5. „System” - system sprzedaży biletów EuroBilet, dostępny pod adresem bilety.kinoostrovia.pl, wyprodukowany przez firmę Vector Software Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 184B, 02-486 Warszawa zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 0000222218, posiadającą numer NIP: 113-252-04-35, numer REGON: 015877208, którego administratorem jest Sprzedawca;
1.6. „Kino” – Kino Ostrovia z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej przy ulicy 11 Listopada 5, 07-300 Ostrów Mazowiecka, którego operatorem jest Sprzedawca;
1.7. „Bilet” – oznacza znak legitymacyjny uprawniający do udziału w oznaczonym seansie filmowym (lub innym wydarzeniu) w Kinie ze wskazaniem terminu oraz miejsca, możliwy do nabycia za pośrednictwem Systemu; Bilet zakupiony poprzez System ma formę fotokodu (kodu QR), który przekazywany jest Użytkownikowi w formie wiadomości email;
1.8. „Strona Płatności” – internetowy serwis usługowy Dotpay prowadzony przez PayPro SA, z siedzibą w Poznaniu (60-198), przy ulicy Pastelowej 8, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347935, posiadająca numer NIP 779-236-98-87, NIP EU PL7792369887, numer REGON 301345068 oraz kapitał zakładowy w wysokości 5 476 300,00 PLN, opłacony w całości gotówką.
2. Postanowienia ogólne
2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady zakupu Biletów za pośrednictwem Systemu.
2.2. Każdy Użytkownik proszony jest o zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu przed zakupem Biletu za pośrednictwem Systemu.
2.3. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Systemu oraz zakupu i realizacji Biletów w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
3. Złożenie zamówienia
3.1. Zakup Biletu następuje poprzez złożenie, za pomocą Systemu, zamówienia oraz dokonanie za pośrednictwem Strony Płatności zapłaty należności wynikającej z zamówienia, na zasadach określonych w Regulaminie.
3.2. Złożenie zamówienia następuje poprzez wykonanie w kolejnych podstronach Systemu następujących czynności:
1) kliknięcie opcji „Kup bilet” znajdującej się w górnym menu Witryny (Użytkownik zostanie przekierowany na stronę Systemu, która otworzy się w nowym oknie przeglądarki,
2) wybór seansu filmowego lub wydarzenia, którego dotyczyć ma Bilet lub Bilety,
3) wybór miejsc na sali kinowej oraz kategorii cenowej Biletów,
4) wypełnienia formularza „Twoje dane” poprzez podanie danych osobowych (imię, nazwisko, adres email, numer telefonu komórkowego),
5) złożenie oświadczenia o akceptacji warunków niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Kina Ostrovia,
6) złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w ikonę „Kupuję i płacę”.
7) wybór jednej z podanych metod płatności oraz akceptacja Regulaminu płatności,
8) dokonanie płatności.
3.3. Złożenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż w ciągu 20 minut od momentu zaznaczenia miejsc na sali kinowej, których ma dotyczyć Bilet. Upływ powyższego terminu powoduje wygaśnięcie sesji Systemu i konieczność ponownego rozpoczęcia procedury składania zamówienia.
3.4. Zaleca się, by podczas realizacji transakcji i wprowadzania danych w zakładce „Twoje dane” podać imię i nazwisko osoby, która będzie realizowała Bilety.
3.5. Za pośrednictwem Systemu Użytkownik może zamówić Bilety normalne i ulgowe na seanse filmowe z bieżącego repertuaru Kina (lub na inne wydarzenie), których sprzedaż umożliwił Sprzedawca.
3.6. Sprzedawcy przysługuje prawo do decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży Biletów na dany seans filmowy (lub na inne wydarzenie) za pośrednictwem Systemu, który może różnić się od okresu sprzedaży Biletów w kasie Kina. Jeżeli Sprzedawca nie postanowi inaczej, złożenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż na 30 minut przed godziną rozpoczęcia seansu filmowego, którego dotyczyć ma zamawiany Bilet. W przypadku złożenia zamówienia później może nastąpić opóźnienie w dostawie Biletów.
3.7. Zamawiając Bilet ulgowy Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że realizacja uprawnienia wstępu na seans filmowy (lub inne wydarzenie) w Kinie za okazaniem Biletu ulgowego jest możliwa wyłącznie za okazaniem stosownego dokumentu potwierdzającego uprawnienie do ulgi zgodnie z Regulaminem Kina Ostrovia dostępnym w Witrynie oraz w Kinie.
3.8. Brak możliwości zakupu Biletów za pośrednictwem systemu sprzedaży on-line nie oznacza braku Biletów w Kasie Kina.
3.9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
4. Płatność
4.1. Płatności za bilety obsługiwane są przez PayPro SA, z siedzibą w Poznaniu, 60-327 Poznań, przy ulicy Kanclerskiej 15 na podstawie „Regulaminu dokonywania wpłat w serwisie Dotpay” dostępnego pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/files/regulamin_dotpay_sa_dokonywania_wplat_w_serwisie_dotpay.pdf
4.2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z niezawinionych przez siebie nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego DotPay.
4.3. Płatność za Bilet zamówiony za pośrednictwem Systemu możliwa będzie wyłącznie za pomocą Strony Płatności, na którą Użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
4.4. Użytkownik ma możliwość zapłaty za zamówione Bilety wyłącznie za pomocą form płatności udostępnionych w Systemie w czasie składania zamówienia.
4.5. Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo, w całości oraz zawierać cenę wszystkich zamówionych Bietów. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do wykonania płatności na raty lub oddzielnie za poszczególne Bilety.
4.6. Płatność powinna być dokonana nie wcześniej niż w momencie złożenia zamówienia i nie później niż w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności zamówienie Użytkownika zostanie anulowane, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wiadomością email wysłaną na adres email wskazany w zamówieniu. Momentem decydującym o wykonaniu płatności jest otrzymanie przez Sprzedawcę informacji o wykonaniu płatności.
4.7. W przypadku dokonania płatności po upływie czasu wskazanego w punkcie 4.6 Użytkownikowi przysługuje prawo do zwrotu wpłaconych środków w trybie reklamacji opisanym w punkcie 8. Regulaminu.
4.8. Ceny wskazane na stronach Witryny, w potwierdzeniu zamówienia oraz na Bilecie są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4.9. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. sprzedaż biletów w zakresie zamówienia i płatności drogą internetową nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Użytkownik nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
4.10. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania zaznaczyć opcję – Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
4.11. Bilety pozostają własnością Usługodawcy do czasu odnotowania przez Usługodawcę potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Użytkownika.
5. Dostawa i realizacja biletu
5.1. Po dokonaniu płatności Użytkownik otrzyma Bilet w formie email – około 5 minut od dokonania płatności, nie później jednak niż w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia, na adres email podany przez Użytkownika zostanie wysłana wiadomość email zawierająca Bilet w postaci fotokodu (kodu QR) zapisanego w pliku w formacie PDF.
5.2. Wyposażeniem niezbędnym do wykorzystania Biletu wysłanego Użytkownikowi w formie email jest:
1) posiadanie telefonu komórkowego z dostępem do sieci danego operatora i sieci Internet lub innego urządzenia z oprogramowaniem obsługującym pliki w formacie PDF, ewentualnie dodatkowo
2) drukarka komputerowa z czarnym tuszem oraz biały papier.
5.3. Realizacja Biletu następuje poprzez okazanie pracownikowi Kina obsługującemu bramkę biletową:
1) urządzenia z wyświetlonym fotokodem lub wydruku w kolorze czarnym na białym papierze, zawierającego fotokod w rozmiarze nie mniejszym niż 2x2 cm,
2) dokumentu potwierdzającego uprawnienia do realizacji Biletu ulgowego.
W przypadku powzięcia wątpliwości co do autentyczności Biletu lub co do tożsamości osoby uprawnionej do jego realizacji, pracownik Sprzedawcy jest upoważniony do zażądania okazania przez Użytkownika dowodu tożsamości, a w szczególności dowodu osobistego lub legitymacji uczniowskiej lub studenckiej.
5.4. Użytkownik nieposiadający przy sobie dokumentu potwierdzającego uprawnienia do realizacji Biletu ulgowego zobowiązany jest, zgodnie z §4. pkt 3 Regulaminu Kina Ostrovia, uiścić dopłatę do wartości biletu normalnego w kasie Kina.
5.5. Bilet ważny jest od momentu jego otrzymania po dokonaniu płatności, do momentu zakończenia seansu filmowego, którego dotyczył. Użytkownik nie ma prawa do udziału w seansie filmowym (lub w innym wydarzeniu) w Kinie poza terminem ważności Biletu.
5.6. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie Biletu osobom trzecim. W przypadku zgłoszenia się w Kinie kilku osób z tym samym Biletem, upoważnioną do udziału w seansie filmowym będzie wyłącznie osoba, która zrealizowała Bilet jako pierwsza.
6. Odbiór Biletu w kasie Kina
6.1. Użytkownik, który z jakichkolwiek przyczyn nie jest w stanie przedstawić Biletu w sposób wskazany w punkcie 5.3. Regulaminu, ma możliwość odbioru Biletu w kasie Kina, na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
6.2. Odbiór Biletu w kasie Kina możliwy jest nie później niż w ciągu 15 minut od rozpoczęcia seansu filmowego (lub innego wydarzenia), którego Bilet dotyczy.
6.3. Użytkownikowi nie przysługuje pierwszeństwo w odbiorze Biletu przed innymi klientami Kina zakupującymi bilety bezpośrednio w kasie Kina.
6.4. Celem odbioru Biletu w kasie Kina Użytkownik powinien podać następujące dane:
1) numer transakcji określony w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia oraz
2) imię i nazwisko lub adres email lub numer telefonu komórkowego, które zostały wpisane w zamówieniu.
6.5. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie numeru transakcji osobom trzecim.
6.6. Sprzedawca nie odpowiada za brak możliwości odbioru Biletu w kasie Kina z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, a w szczególności:
1) w przypadku chwilowej lub trwałej utraty połączenia z systemem informatycznym weryfikującym wpłynięcie płatności Użytkownika;
2) w przypadku braku możliwości odbioru Biletu w czasie wskazanym w punkcie 6.2. ze względu na liczbę osób oczekujących przed kasą Kina.
6.7. W takim wypadku Użytkownik nie jest uprawniony do udziału w seansie filmowym, żądania od Sprzedawcy zamiany Biletu na inny ani żądania zwrotu płatności lub uzyskania jakiegokolwiek innego ekwiwalentu.
7. Zwrot Biletu
7.1. Zwrot Biletów jest możliwy tylko w przypadku, gdy Seans nie odbędzie się z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy. Usługodawca przyjmować będzie zwroty Biletów oraz dokonywać zwrotu równowartości ich ceny w terminie do 30 dni po odwołanym Seansie lub Wydarzeniu. Zwrot będzie dokonany w takiej samej formie, w jakiej nastąpiła zapłata za Bilety.
7.2. Na podstawie art. 38 pkt. 12 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
7.3. Zwrot kosztów Biletów obejmuje cenę nominalną widniejącą na Bilecie. Zwrot innych kosztów może być dochodzony na zasadach ogólnych wynikających z właściwych przepisów prawa.
7.4. Zwrot ceny Biletów następuje na podstawie dowodu zakupu (załączona kopia Biletu lub wiadomość e-mail z potwierdzeniem dokonania transakcji) oraz wypełnionego formularza zwrotu dostępnego w Witrynie, przesłanych na adres: zwroty@kinoostrovia.pl.
7.5. Bilety niewykorzystane, które straciły ważność, nie podlegają zwrotowi.
7.6. W przypadku odwołania seansu filmowego (lub innego wydarzenia) Sprzedawca dołoży starań w celu bezzwłocznego poinformowania o tym fakcie Użytkowników w formie informacji na stronach Witryny, wiadomości email wysłanej na adres wskazany w zamówieniu lub poprzez kontakt telefoniczny na numer telefonu podany w momencie zakupu biletu.
7.7. Wypłata środków za zwracany Bilet nastąpi tą samą metodą płatności, która była użyta w czasie dokonywania transakcji w terminie do 14 dni od chwili zgłoszenia zwrotu. W przypadku niezasadnego zgłoszenia zwrotu Użytkownik otrzyma w kasie Kina lub we wiadomości email informację o przyczynach nieuwzględnienia zgłoszenia.
8. Reklamacje
8.1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania sprzedaży Biletów za pośrednictwem Systemu należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: kontakt@kinoostrovia.pl
8.2. Prawo do składania reklamacji przysługuje wyłącznie Użytkownikom.
8.3. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres Użytkownika jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji. Reklamacje czy skargi anonimowe nie będą rozpatrywane.
8.4 Wszelkie reklamacje Użytkownika rozpatrywane będą przez Sprzedawcę w ciągu maksymalnie 14 dni.
8.5. Usługodawca rozpatrując reklamację stosować będzie postanowienia Regulaminu. O decyzji Usługodawcy składający reklamację zostanie powiadomiony pisemnie na adres pocztowy lub drogą elektroniczną na adres e-mail podany w liście poleconym zawierającym reklamację.
9. Dane osobowe
9.1. Kino Ostrovia jest obiektem monitorowanym.
9.2. Zakup Biletów jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na wykorzystanie swojego wizerunku utrwalonego na wykonanych fotografiach w celach promocyjnych przez ich publikację na Stronach internetowych usługodawcy , za pośrednictwem portali społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat, wykorzystywania w portfolio drukowanym i udostępnianym klientom i potencjalnym klientom, publikację w postaci elektronicznej.
9.3. Zgodnie z art. 12 ust 1 oraz 13 ust 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119) – dalej RODO, informujemy, iż:
1) Administratorem danych osobowych uczestników wydarzenia jest Miejski Dom Kultury w Ostrowi Mazowieckiej ul. 3 Maja 50, 07-300 Ostrów Mazowiecka
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach przetwarzania danych osobowych poprzez adres e-mail: kontakt@biodo24.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 lit a RODO w celach marketingowych i reklamowych oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit.b i lit. f RODO tj. w celu świadczenia usług opisanych w Regulaminie, a także zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. w celu realizacji celów statutowych Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej tj. popularyzacji działań Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej oraz promocji wydarzeń kulturalnych na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
4) Odbiorcami danych osobowych będą następujące kategorie podmiotów: podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych. Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, podane przez Użytkownika w trakcie dokonywania płatności przetwarzane są przez Dotpay spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Wielickiej 72, 30-552 Kraków jako instytucję płatniczą pośredniczącą w realizacji płatności. W odniesieniu do przekazanych danych Dotpay sp. z o.o. staje się ich administratorem. Odbiorcami danych w postaci wizerunku mogą być użytkownicy strony internetowej Administratora oraz profili Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej na portalach społecznościowych, odbiorcy drukowanego portfolio.
5) Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych uczestników wydarzenia do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej z wyjątkiem danych osobowych umieszczonych na profilach Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej portali typu Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok. O zasadach przetwarzania danych na portalu Facebook można dowiedzieć się na stronie https://www.facebook.com/policy.php, portalu Youtube - https://policies.google.com/privacy , portalu SnapChat - https://www.snap.com/pl-PL/privacy/privacy-policy/, portalu TikTok - https://www.tiktok.com/legal/privacy-policy?lang=pl
6) Dane osobowe będą przetwarzanego czasu realizacji wyżej wymienionych celów lub do czasu wycofania zgody jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Uczestnik seansu lub wydarzenia ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7) Uczestnik seansu lub wydarzenia posiada prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania zgodnie z przepisami RODO.
8) Uczestnik seansu lub wydarzenia posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie dotyczących osoby, której dane dotyczą danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa.
9) W oparciu o podane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec uczestników seansu lub wydarzenia zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
10. Postanowienia końcowe
10.1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci telefonii komórkowej lub innej sieci przesyłania danych, sieci Internet, za których pośrednictwem Bilety są dostarczane Użytkownikom.
10.2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za której pośrednictwem Użytkownicy składają zamówienia i otrzymują Bilety. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia urządzeń, komputerów oraz sposób ich konfiguracji a także za ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
10.3. Niniejszy Regulamin dostępny jest dla Użytkowników w siedzibie Sprzedawcy, w kasie Kina oraz na stronie www. kinoostrovia.pl. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się regulamin „Regulamin Kina Ostrovia” dostępny w siedzibie Kina oraz na stronach Witryny.
10.4. Sprzedawca zastrzega niniejszym, że Regulamin może ulec zmianie. Za termin wprowadzenia zmian w Regulaminie należy przyjąć termin opublikowania nowej wersji Regulaminu w Witrynie. W przypadku zmiany Regulaminu Sprzedawca zobowiązuje się do umieszczenia informacji o tym fakcie na Witrynie z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Akceptując Regulamin Użytkownik zgadza się na taką formę powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
10.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
1) decydowania o zawartości Witryny oraz Systemu, dokonywania w nich zmian i modyfikacji, bez konieczności uprzedzania Użytkowników;
2) czasowego zawieszania działania Systemu i czasowego zawieszania możliwości zakupu wszystkich lub niektórych Biletów przez System.
10.6. Sprzedawca zastrzega, że korzystanie z Witryny odbywa się na koszt i ryzyko Użytkownika. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji, że korzystanie z Witryny i Systemu będzie przebiegało bez błędów czy przerw. Sprzedawca nie odpowiada za jakiekolwiek szkody, które mogłyby wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania Systemu bądź też jego czasowej niedostępności.
10.7. Postanowień niniejszego Regulaminu nie stosuje się w takim zakresie, w jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki Użytkowników i Sprzedawcy.